Vissa säger kamphund andra (dom flesta) sötnos!!




Spike heter jag även kallad Spiken och massa annat....Kamphund är tyvärr ett av dom..det är nåt människan hittat på och skapat och vi stackare får leva vidare med det eftersom många drar alla över en kant och förstår ej att det ej är rasen det är fel på utan MÄNNISKAN!! Det finns inga kamphundar från början bara kampmänniskor,människan skapar hundars/djurs beteende...Vi blir vad ni gör oss till !! Min matte gjorde mig till sällskapshund utav kärlek och det är det jag ger tillbaka och oftast i dubbel dos!!! Jag vaktar när jag behöver eller blir tillsagd.

Jag är en 10 årig ( född 98-08-18) svart amstaff hane som är hänger på min matte Anjas Nagelstudio om dagarna, där charmar jag kunderna i hopp om att kanske få en liten kaka eller tre eller hela paketet om man har tur!!! Är jag av någon anledning inte med på salongen någon dag så blir det oftast ledsna miner på kunderna då jag lyser med min frånvaro och kärlek,många kommer ibland bara förbi för att lämna godis till mig eller för att visa upp mig för någon kompis och låta dom höra mig säga "mamma" ja jag kan faktiskt det och seriöst hur farlig är man då?!!

Här är frukosten serverad i vårat kök....

Hur farlig är man när man äter frukost tillsammans med Kaninerna?


Jag är oftast väldigt snäll om man nu inte kommer in och beteer sig illa som dom där två killarna gjorde förra sommaren som jag snällt fick skälla ut och springa efter längst trottoaren hack i häl på dom för att sätta dom på plats...Hade nog kunnat följa med dom ända hem men min matte ropa snällt tillbaka mig efter en stund när hon kände att dom nog fattade att hon hade fått nog av dom MORR MORR MORR. ( då blev det ett par kakor och ett grisöra)


Jag är mån om min matte och hennes kunder så det är bäst ni sköter er för jag säger till annars ...på min salong råder det lugn och trygghet !!! Har vart i salongssvängen i sju år nu så jag vet hur det ska gå till..mycket gos och klappandes och kärlek i massor och massa filandes på naglarna men bara för att matte vill det ;)


Nu ska jag tassa iväg på en morgonpromenix  med min matte......


//Spiken


Kommentarer
Postat av: Karin

Tuuusse liten

2009-01-05 @ 07:45:23
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Postat av: Liza

De värmde verkligen i hjärtat av att läsa detta <3 Tänk om de fanns fler som insåg. Spike, du är jätte fin tycker både jag o Diva (",)





2009-01-05 @ 09:39:16
URL: http://lizagood.blogg.se/
Postat av: PEACH

Nämen spiken vad roligt o se dej ute i cyberrymden asg



Puss på näsan! hälsa matte

2009-01-05 @ 09:40:04
Postat av: M-H

Men snuttisen da! Varldens finaste blogg.......nar jag kommer hem i sommar tar jag med mig nagon tuff leksak jag lovar!



PUSS

2009-01-05 @ 09:40:52
Postat av: Anja

hihi ...la in kommemtarerna från förra bloggen:P

2009-01-05 @ 09:42:37
URL: http://nagelterapeut.blogg.se/
Postat av: Stefan W

Hoppas du får en bra måndag :)

2009-01-05 @ 09:46:07
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: laajlaa o Noraaa

Gud va sööööööt!!! Sjukt sööt! :D <333

2009-01-05 @ 14:52:46
URL: http://modegarderobens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0