Doriz Dockan !

Jag tänkte att det kanske vore dags för mig att sätta igång igen ... för det har jag ju ALDRIG sagt förut va??
Mycket har hänt sen sist !
Det har kommit in en ny fyrbent "liten" sak i mitt liv som även finns på salongen såklart !
Hon kallar sig själv Salongs Prinsessan och lyssnar till namnet Doriz mm, Doriz är av rasen Dogue De Bordeaux - Fransk Mastiff en lagom nätt 6 årig  hund på 50 kg som ÄLSKAR att sova och äta godis :)
Hon ÄLSKAR barn och blir överlycklig när mina kunder tar med sig sina små liv !
Doriz Dockan som hon kallas har jag tagit över från fina fina Katta som dessvärre gick bort i cancer förra året :( jag fick frågan av Katta om jag kunde ta över Doriz på heltid den dagen det var dags och den frågan var det inte det minsta svårt att svara på , jag behövde inte ens fundera !
Doriz är helt underbar och det bästa ut av allt är att hon påminner mkt om min kära Spike <3
En tröttare hund får ni nog leta efter hon sover i princip HELA tiden men när man kommer ut kan hon promenera i timtal först i ledet :)
Hon är en vakthund så hon skäller gärna när det kommer någon men hon är inte farlig ( om det inte behövs) hon känner igen alla efter en gång och hon ÄLSKAR mina stamkunder hon har fått många av mina kunder att smälta!
Andra hundar är fortfarande välkomna i salongen , Doriz får ligga snällt i köket då!!
DORIZ!!
Här sätter jag mig när matte går iväg , vadå det är ju ett väntrum !!
Såklart man håller Martin sällskap när han väntar på sin Fru Amina
<3


Såhär ser man oftast DoriZzzzz
Jag dregglar INTE !!!!
Sova lite igen då
Vaktar lite i skyltfönstret
Skogsmys
Gräver lite bara ;)
Jag ser snäll ut när jag leker ;)
Lycka
Jag kan faktiskt Le ...om jag ligger på rygg !
Nyvaken
Zzzzzz
Ute på Söderön
Hon har en säregen sovstil denna dam
Jag och Dorizen
Doriz och hennes älskade saknade Mamma Katta <3<3<3
<3 <3 <3
Sådär nu har ni fått lära känna Doriz lite granna iallafall !



Kommentarer
Postat av: Lena

Underbara Doriz, även underbara dig Anja som tog till dig Doriz när Katta hade det jobbigt och sedan heltid när hon gick bort (alldeles för tidigt). Katta tittar ner på sin underbara vän Anja och sin älskade själsfrände Doriz och ser att hon har det så bra som en hund bara kan ha. Katta visar säkert alla bilder för alla nyfunna vänner uppe bland molnen så de får alla ett gott skratt över alla roliga, tokiga och helt underbara bilder på Kattas lilla Docka. <3<3


Svar: Tack <<3
jultomten

2012-03-09 @ 09:39:25
Postat av: Maria

Åh, garvar mig halvt fördärvad över bilderna på Doriz :-D! Vi har en Rhodesian Ridgeback-tik på 10 månader som lyckas med rätt härliga bilder hon med ibland!

Svar: Ha ha ha ha ha ha:)
jultomten

2012-06-01 @ 22:33:05
URL: http://www.ardnor.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0