Valborgs helg på Söderön!!

Hur underbart är det inte att få åka ut till landet och njuta av SOLEN ?!?!?!
Vårt landställe ligger på Söderön i mellersta skärgården i sthlms skärgård... intill Södra Ingmarsö och Svarsö (Söderboudd)!

Jag tog 8.30 båten ut på Fredag , började den tre timmars båt turen med att bli utskälld av två mkt sjuka hundhatare ... som satt och gapa om hur mkt barn hundar dödar varje år... sen stod den ena och skrek "keep the dog away" Härligt ..
Det bästa av allt var att  idioten som just berättat för mig hur mkt barn dom dödar å att det är naturligt att man vill skydda sina barn , tar med sitt spädbarn i famnen samtidigt som hon står å skriker och flaxar me ena armen en halvmeter från min hund som en jäkla blådåre.....är inte det märkligt då hundar enligt henne är livsfarliga ...varför ta med barnet då ??!! Förklara gärna!!! HA HA !!!

Jag sa några väl valda mindre trevliga ord och tyckte även att dom skulle flytta på sig då det är ganska korkat att sätta sig där det är meningen att dom med hundar ska sitta KOKO KOKO !!
Främre delen av båten fylldes senare av hundqr  som skällde gnällde  å morrade  AAAAAAAAHAHAHAHHAHAHAHA!!

Tusen kramar till den underbara damen som en liten stund senare (hon satt så hon hörde allt) kom fram och berömde Spike för hans snälla ögon och gulliga utseende samt att hon gosade med honom och sa högt att hundar är det bästa som finns...människans absolut bästa vän !!! TACK !!!

Jag hade iallafall en UNDERBAR helg på landet !


Lite Bilder!!


Vårat hus!



Lagom nice :)

Våran udde , tagit bilden från grannön Svartsö


Utsikt från Huset


Mitt lilla krypin


Spike skriver om helgen i sin blogg och lägger in några bilder!!!



Kommentarer
Postat av: Karin

FUUUUUUUUUUUUUUUSKIT!!

2009-05-05 @ 10:56:24
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Postat av: Tessy

Vilka ägg o skälla sådär... och va fina bilder ser så mysigt ut =)

2009-05-05 @ 12:12:41
URL: http://brassan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0