På jakt efter Kanin...

...japp det var oxå nåt man fick roa sig med under valborgs helgen då Rufus var på landet för första gången ...även lös i naturen för första gången !!!

Det gick jätte bra tills han råkade ta sig in under huset och fick försmak av det ....gah ....
Efter ett tag tröttnade jag och fick helt enkelt själv krypa in ....


Förklara för mig varför man hellre sitter under huset och käkar säkert flera år gamla ek löv istället för att kuta runt bland träd och gräs??!!  HA HA


Sådär lite lagom störig satte han sig precis så jag inte  nådde han ... därmot så kunde jag nå den döda väldigt platta och torra musen som jag nästan satte handen på....härligt :P
Spike gick ett varv hukandes under huset oxå....
Själv låg jag där och svor....

Bara för att jävlas ännu mer gick aset och la sig och fortsatte käka gamla löv.....



Fatta att jag har en kanin som jävlas med mig .....


Mindre road Anja .......

Fast sen kröp jag fram och högg tag han i nackskinnet och  kröp ut med han ....han fick sitta i boden tills vi åkte hem.... ute buren var nymålad så där kunde han inte vara !!

Vad gjorde skilla dessa tre timmar då???



Jo hon satt exakt på samma plats hela tiden ... mitt i mammas ena land brevid en stor sten...där satt hon och njöt av utsikten :) Inte fasiken sprang hon runt som en idiot bland döda möss iallafall mohahhahahha


Hon fick sällskap av Rufus en liten stund innan han drog iväg ....


Tall  grenen som blåst ner var rätt poppis att sitta under oxå....


Det var här Rufus höll hus innan han upptäckte nöjet med att vara under huset...

Han  är jävlig störig ibland som sagt men ....



..han är ju sjukt söt så han är förlåten.....

Man har att göra när man har djur...var så säker ...nu håller dom på att äta upp mina fina blommor  jag köpte till balkongen igår.... suck

*gick ut och tog tag i det problemet*







 


Kommentarer
Postat av: Karin

ha ha ha...Ludde Lumpen då....Busfrö

2009-05-11 @ 10:16:08
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Postat av: Tomp

Bus Rufus :P

2009-05-11 @ 16:37:56
Postat av: Heyli

nu vet jag inte om min kommentar kom fram.. men testar igen :)



TACK för att du skrev en liten kommentar till mig att du gjort det här inlägget, blev superglad älskar att se små ninisar :) Skratta som fan när jag läste kan jag lova, grymt söta kaniner! :D första bilden är ju klockren, man ser ju till och med busigheten i ögonen :) ska hålla bättre koll på din blogg nu framöver det är ett som är säkert ;)



men du.. va stor han är!!

2009-05-11 @ 21:28:42
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Heyli

vart du inte lite rädd när han hoppa in där under? skulle ha fått panik ja!



jaaa ge mig sommar NUU, less på kylan! även om det är ganska varmt men de blås ju så fruktansvärt att man vågar knappt gå ut :p

2009-05-11 @ 22:00:33
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0